”Mikset sä oo feisbuukissa?”

Muutaman kerran minulta on kysytty tuo otsikon kysymys, tarkoittaen sitä, miksi JaNetti loistaa poissaolollaan sosiaalisen median parrasvaloista. Vastaus: siksi, että olen hyvin monen asiakkaan Facebook-sivuilla ylläpitäjänä tai yhtenä ylläpitäjistä, eikä minulla riitä suoraan sanoen energiaa saati mielenkiintoa enää oman firman sivujen ylläpitoon. Eli ”käytän paukut” asiakkaiden hyväksi ja se on minusta oikein mukavaa. Ehkä joskus sitten tulee omatkin sivut, saa nähdä…

Minulla on oma henkilökohtainen FB-profiili, mutta se on ihan puhtaasti ”siviilijuttuihini” keskittyvä. Sinne en myöskään hyväksy kaveriksi muita, kuin tuttuja ihmisiä.

Kuvituskuva latailtu Pixabaysta.

Facebookissa kannattaa olla esillä!

Vaikka oman yritykseni kohdalla on käynnissä Facebookin suhteen ”suutarin lapsella ei ole kenkiä” -ilmiö (sama koskee kyllä näitä nettisivujakin), se ei tarkoita sitä, etteikö Facebook olisi yrityksille ja järjestöille tärkeä kanava olla esillä. Päinvastoin!

Parhaimmillaan Facebook on aivan erinomainen mainonta-/tiedotuskanava ja suosittelen lämpimästi kaikille asiakkailleni siellä näkymistä. Myös maksulliset Facebook-kampanjat voivat olla kannattavia, muutaman kympin sijoituksellakin voit saada julkaisullesi varsin mukavasti näkyvyyttä.

Muistattehan kuitenkin, että FB-sivuston eteen pitää nähdä hieman vaivaa! Jotta sivusto olisi mielenkiintoinen ja sinne palattaisiin aina uudestaan ja uudestaan, tulisi sinne luoda riittävän usein uutta sisältöä. Tuo sisältö voi olla vaikkapa pikku postauksia yrityksen tuotteisiin ja palveluihin liittyen, kuvia työmaiden etenemisestä, henkilöstön esittelyjä, tiedotteita, arvontoja tms. Pidä huolta, ettei Facebook-sivusi ole tylsä ja hyödytön!

Jos tarvitset apua FB-sivuston toteutuksessa ja neuvoja päivityksiin tai kampanjoihin ym. liittyen, ota yhteyttä!

PS. Tässä yksi esimerkki vireästä ja kohderyhmäänsä hyvin palvelevasta asiakkaan Facebook-sivusta, jonka postaukset saavuttavat paljon orgaanista näkyvyyttä: Syvälahden Viihdekeskus